Aperçu des sections

Page d’accueil du cours

  • Je kan een stemsysteem inzetten voor verschillende didactische activiteiten of voor verschillende leercontexten. Hieronder volgen enkele voorbeelden: 

     

    Doelgroepenanalyse

    Gebruik het stemsysteem om te weten wie er voor jouw zit.

    Hebben ze voorkennis van de materie ?

    Wat is hun functie ?

    Hebben ze goed geslapen ?

    Allemaal vragen waarop een trainer een antwoord wenst op te hebben vooralleer van start te gaan met een opleiding.

     

    Discussies

    Door middel van het inemen van een positie rond een bepaalde stelling kunnen er discussies op gang worden getrokken. Niet alle thema's zijn onmiddellijk bespreekbaar, maar door middel van een stemsysteem kan je bepaalde zaken aantonen.

     

    Peilen naar gedrag

    Wanneer men wil peilen naar een mogelijk gedrag bij deelnemers kan men dit doen aan de hand van filmpjes. De deelnemers bekijken een situatie nadien worden er voorstellen geformuleerd hoe men zou moeten reageren op deze situatie.

     

    Testing

    Ga na of de deelnemers iets hebben onthouden van jouw opleiding. Voorzie op het einde van elke module een leuke quiz, waarbij de deelnemers iets kunnen winnen.

     

    Evaluaties

    Was men opleiding als trainer oké ? evalueer op het einde van jouw les jouw prestaties, open en bloot voor de deelnemers.

     

    Agenda bepaling van events

    Doe een aantal voorstellen voor mogelijke thema's die men tijdens een volgende bijeenkomst behandelt wil zien. Laat de groep op een democratische en open manier de agenda bepalen

     

    ...